KÖVESS MINKET FACEBOOKON

Forma 1

A költségvetési felső határ pontos részletei – a Ferrarit kihagyhatják a döntésekből

A költségvetési felső határ pontos részletei – a Ferrarit kihagyhatják a döntésekből

Az F1 vezetői végleges ajánlatot tettek a csapatoknak a költségvetési felső korlát szabályairól.

Az F1 145 millió dolláros korlátot javasolt 2021-re, amely 2022-ben 140 millióra csökken, és a 2023–25 közötti időszakra 135 millióra süllyed. A csapatok a következő napokat az elképzelések kiértékelésével töltik a végleges szavazás előtt. […]

Az F1-es csapatok éves maximális költségvetése 145 millió dollár lesz a 2021-es szezonra. […]

A költségvetési szint csökkentése mellett két kulcsfontosságú javaslat az, amely szabályozza az aerodinamikai kutatásokat és az alkatrészek „elméleti értékét” az istállók számára. Az egyik célja a szint kiegyensúlyozása, a másik pedig a kutatási és fejlesztési erőforrások értékének tükrözése, amelyet a nagy csapatok befektettek olyan komponensekbe, amelyeket azután eladnak másoknak.

Gianluca D'Alessandro on Twitter: "Seb, Arrivabene, Binotto ...
Fotó: Twitter

Ami az aerodinamikai kutatásokat illeti, egy előre meghatározott referenciaérték lesz a szélcsatornában megengedett időre és számítási adatokra, és ezen adatok tűréshatárainak „csúszó skálája” lesz az adott csapat előző bajnokságban elért végső helyezése. Az első három csapat […] csak a kvóta 70% -át kapja meg, a negyedik helyezett alakulat a 80%-ot használhatja fel, onnan 5% -kal növekszik minden egyes hellyel lejjebb a kilencedik és a tizedik pozícióig, és a leggyengébb csapatok a 105% -ot és a 110%-ot is elkölthetik Lényegében ez azt jelenti, hogy az a csapat, amely az utolsó helyezett az állományban, a következő évben 40% -kal több aerodinamikai forrást kap, mint az első három. A fiktív érték szabály meghatározza az alkatrészek értékesítését is, amelyeket általában az ügyfélcsapatok vásárolnak, mint például sebességváltók, felfüggesztések stb.

[…] A Ferrari ellenezte a költségvetési korlát 150 millió dollár alá történő csökkentését, azzal érvelve, hogy ez problémákat okozna a szükséges elbocsátásoknál. […] De az FIA nemrégiben módosította a rendeletet, amely ténylegesen feleslegessé teszi a Ferrari jóváhagyását. […] mindaddig, amíg öt csapat elfogadja a javaslatokat, a kifogások nem feltétlenül akadályozzák meg azok elfogadását.

[…] egyéb pontok a csapatoknak küldött levélben.

[…]

• a költségvetési korlát 1 millió dollárral csökken vagy növekszik minden versenyre, amelyet eltávolítanak vagy hozzáadnak a naptárhoz. […]

• a motor fejlesztési költségeinek korlátját, amelyet a Mercedes kérdőjelez, később kell megvitatni.



Kattints a kommenteléshez

HAGYJ ÜZENETET!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook

Új hírek

Több Forma 1