KÖVESS MINKET FACEBOOKON

Forma 1

A Jégember volt a leggyorsabb a második tesztnapon, a Mercedes DAS rendszere miatt áll a bál

A Jégember volt a leggyorsabb a második tesztnapon, a Mercedes DAS rendszere miatt áll a bál

A második tesztnapon a finn Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb az Alfa Romeo C39-cel és 134 kört tett meg, ami az autó megbízhatóságát is mutatja. A Mercedes azonban egy új megoldás miatt került kereszttűzbe, az úgynevezett kéttengelyű kormányzás miatt, amit DAS névre kereszteltek el.

DAS rendszer – Fotó: FP

A DAS azt jelenti, hogy a pilóta menet közben tudja állítani a kormány előre vagy hátra mozgatásával a kerekek állását, de olyan elmélet is van, hogy az autó hasmagassága és dőlésszöge is módosítható. A DAS-t máris támadják a csapatok és elmozdítható aerodinamikai elemnek minősítik, ami a szabályok szerint tilos. A Mercedes ezzel szemben arról nyilatkozott, hogy ők már egy ideje egyeztetnek az FIA-val a DAS rendszerről. A következő videón jól látható, hogy Hamilton mit is csinál a célegyenesben a kormánnyal.

DAS rendszer Hamilton autójában

” Első alkalommal aktiváltuk a DAS-rendszert – magyarázta a nap végén James Allison -, és a pilótákkal együtt felfedezzük, hogy jól ismeri a rendszert és megnézheti, mit hozhat nekünk az elkövetkező szezonra . 

Néhány apró kellemetlenség azonban a német csapat előtt is jelentkezett, ami miatt korábban kellett lezárniuk a délutáni műszakot Valtteri Bottas-szal: „Mindannyian csalódottak vagyunk, hogy ma korán fejeztük be – folytatta Allison -, de vigasztaljuk magunkat, gondolva, hogy a felmerült probléma gyorsan megoldódik, és 183 kört sikerült megtennünk, mielőtt megbotlottunk. Örömteli látni, hogy a kocsi második és egymást követő napján jól és meglehetősen gyorsan ment. A reggeli etapok és Lewis verseny szimulációja tiszta volt, a Valtterié pedig egészen addig, amíg meg nem álltunk, jó úton haladt . 

Fotó: FP

Hamilton így látta a mai napot:

„Egy újabb gyönyörű nap volt Barcelonában, és ma sok értékes kilométert tettünk meg az új autóval. Emlékszem, valószínűleg ez az első alkalom, amikor befejeztem a tesztmenetet és folytatni akartam. 20 perc volt csak hátra, én pedig erősködtem, hogy nyomjuk még és még több kört tegyünk meg, de sajnos már kifogytunk az abroncsokból. Ma jól éreztem magam és fizikailag szuper formában vagyok. Jó az az érzés, hogy végül több mint 100 kört megtettem”- fejezte be az angol.

Bottas vélemyénye:

Ma délután 77 kört teljesítettünk, ami egy jó szám – viccelt Valtteri Bottas , hivatkozva a versenyszámára -, de sajnos meg kellett állni egy olyan probléma miatt, ami a napot kicsit bonyolultabbá tette. Viszont jó sok kilométert tettünk meg és szinte befejeztem a teljes versenyszimulációt. Jó tapasztalatokat és sok adatot kaptunk a jövőbeni elemzéshez. Személy szerint nekem sok tanulsága volt a versenyszimulációnak. Az autó jól ment, és alig várom, hogy holnap reggel vezethessek. Remélem, tiszta nap lesz ”

Vettel a DAS-ról így vélekedett:

„Láttam, és az a tény, hogy használják, arra késztet, hogy azt mondjam legális.A pilóta számára valószínűleg nem olyan könnyű használni, mint amilyennek látszik. Meglátjuk. Ez mindenki számára újdonság. Nem tudom, milyen könnyű másolni. Ebéd közben beszéltünk róla, és nem hiszem, hogy ilyen egyszerű. Nagyon furcsa számomra, ha ilyen módon használjuk a kormányt, azzal az érzéssel, hogy közben lekapcsol. Úgy gondolom, hogy sokkal értelmesebb a sofőrnek, ha a kezét a kormánynál tartja. Szerencsések vagyunk, hogy láttunk videót a Mercedes kormányáról, különben soha nem is vettük volna észre. Valójában nagyon természetellenesnek tűnik. A DAS egy innováció, amelyet mindenkinek figyelembe kell venni majd.

A második tesztnap végeredménye:

1. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:17.091, 134 kör
2. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point-Mercedes) 1:17.347, 145 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:17.749, 41 kör*
4. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda) 1:17.912, 134 kör
5. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri-Honda) 1:18.121, 147 kör
6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.154, 73 kör
7. George Russell (brit, Williams-Mercedes) 1:18.266, 116 kör
8. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.335, 49 kör*
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.387, 106 kör*
10. Lando Norris (brit, McLaren-Renault) 1:18.747, 137 kör
11. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferari) 1:18.496, 158 kör
12. Esteban Ocon (francia, Renault) 1:18.557, 52 kör
13. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.307, 77 kör

* csak délelőtt tesztelt



Kattints a kommenteléshez

HAGYJ ÜZENETET!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook

Új hírek

Több Forma 1